måndag 16 november 2009

min semester samt denna dag!

Först vill jag, ganska kort, berätta om min husvagnssemester med hela familjen i somras:
Vi drog söderut. Ett mål var i Heidis sommarstuga. Där finns ett hav som heter Kattegatt. Det fanns inga katter där, det var tråkigt. Men att bada i havet var desto bättre! Jag drog omkull matte 3 ggr! Slå det ni!

Jag fick också bada i Östersjön när vi var på Öland. På Öland ville jag äta golden retrievers.

Vi gick också på zoo. När vi stod i kö på väg in, såg jag en tiger. En stor läskig best med vidöppna käftar. Den tänkte jag inte gå förbi- och det skulle inte matte heller! Jag kastade mig bakåt i kön så matte nästan flög och satte mig ned på min lilla rumpa.

Till slut kom vi in, efter att matte övertalat mig att detta var pinsamt. Väl inne på zooet pekade småungar på mig och säger saker som: "mamma titta NALLE!" Matte grubblade på om jag och svartbjörnarna var kusiner. Men matte, du ska ha klart för dej att vi inte är släkt, för jag är inte så pinsam att jag ligger och sover inför folk, i träd.

Då vi skulle ta oss förbi lejon och tigrar, så vet jag inte vem som var tuffast- matte eller jag? Då matte blev uttittad av en stor lejonhane, fick jag gå först. Matte= fegis! Men förbi tigrarna envisades matte med att gå först. "Bolli kanske retar upp dom...", använde matte till försvar. På fikapausen ville jag äta en flock med chiwaooooowor (chihuahuaor, mattes anmärkn.). Katter med randiga svansar ville jag också ha till middag (lemurer, mattes anmärkn.).

Vi var en sväng på High-Chaparral! Jag välte en skyltdocka i Mexico City. Status! Det är det inte alla leonbergrar som har! Inte visade jag heller ett spår av min 5a på skott. Jag fick sitta högst upp på lektaren till Wild, Wild West-showen.

Så till denna dag: caching med underbara Heidi! Hon hade parfym idag bara för min skull! Jag SKULLE leka med Heidi!

Matte tvingade mig att klättra i berg, men jag fick inte gå hela vägen upp, utan matte övertalade mig att stanna efter halva vägen "för jag tänker inte bära dej!". Matte svagis!

Sen försvann Heidi med tillhörande matte, stormatte och farbror Ådi. Matte övertalade mig att sitta. Heidis matte ropade att det var fikapaus. Då fick jag komma fram till dom. Men matte knöt fast mig i ett träd, så jag fick se men inte röra! Det var taskigt!

Jag, Heidi och Ådi fick springa i en inhägnad. Jag badade i sjön. Och lekte med Heidi. Men Heidi ville inte efter en stund! Jag fick inte nosa henne i rumpan.

Så åkte Heidi hem med tillhörande matte. Min matte tyckte att vi skulle krypa i lera. Matte tappade sin sko, och jag fick dra henne fram för att vi skulle komma från leran... Jag= hjältehund!
Matte säger att jag ser ut som en hamster....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar