tisdag 17 november 2009

Rena rama Lady & Lufsen?

Meddelande till Heidi innan läsning av detta inlägg: kära Heidi, du ska veta att det är dig jag älskar allra mest (speciellt när du luktar gott.)! Innan du läser detta, så ber jag dig att tugga på din mattes händer, alternativt fötter, för att få ut aggressioner, så du inte äter upp mig eller likande nästa gång vi ses...


Idag gjorde jag en helt fantastisk upptäckt på jobbet! Matte hade knytit fast mig i stallet. Jag hade skittråkigt. Då hände det!: i dörröppningen dök det upp en hund. Och inte vilken hund som helst- en cockerspaniel-flicka! Helt bedårande! Innan matte hunnit skrika "BOOOOLLIIIIIIII!!!!! NEEEEEEEJJJJJJ!!!!" hade jag sprängt mitt halsband. Jodå, det flög iväg i flera delar åt alla håll. Men kopplet höll. Jag satte fart efter den lilla bedårande cockerspaniel-flickan. Jag jagade henne för glatta livet på gårdsplanen. Jag hörde matte långt bort i fjärran: "BOOOOOOOLLLIIIIIIII!!!!! NEEEEEEEJJJJJ!!!! KOOOOOMMMMM HIIIIIIIT!!!!" Den lilla cockerspaniel-flickan rejsade framför mig, vettskrämd, och jag förstår inte varför. Jag trodde alla tyckte om mig, det säger matte! Men inte den lilla cockerspaniel-flickan.

Snart hördes mattes skrikande tydligare. Jag var duktig och stannade och suckade högt. Den lilla cockerspaniel-flickan gömde sig bakom sin matte som lugnt kommit gåendes. Cockerspaniel-flickan hette Ida, och stod bakom sin matte och skällde och morrade. Nu tyckte Idas matte att vi kunde hälsa ordentligt, men det ville inte Ida. Jag var duktig och stod bredvid matte som fått århundradets motionspass och trodde att hon skulle bli dödad av Idas matte.

Idas matte tyckte jag var ståtlig. Sedan gick Ida hem... Hon ville inte leka Lady och Lufsen.

Matte akutlagade mitt halsband med balsnören. Balsnören fungerar tydligen till allt. Mattes chef hittade min "chipmärkt-bricka" och gav den till matte. Det kändes nog lite sorgligt.


Jag har alltid drömt om mattes kaviarmackor. Jag har aldrig fått en, men jag har suktat huuur länge som heeelst. På lunchen stänge matte inte sitt skåp helt, och försvann i några minuter. Nu hade jag världens chans! Kaviarmacka- here I come! När matte kom tillbaka, kom hon på mig med en kaviarmacka i munnen. Jag spottade ut, matte stirrade på den mosade mackan. Jag såg oskyldig ut. Jag slickade mig i skrevet som om inget hänt.
Trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar