fredag 3 december 2010

möss

Hjälpte matte att jobba i stallet igår. Först missade jag älgen på morgonpromenaden, suck.. Matte pekade och hojtade på mej att se på åkern, men jag var för tillfället mer intresserad av att kolla om Asterix varit på plats innan mej..

Sedan grävde jag fram döda möss och provsmakade när vi var tillbaka i stallet. Matte försökte gräva ner dom i skottkärran med hästskit. Jag grävde fram dom igen. Jag trodde aldrig att matte skulle våga gräva i munnen på mej- efter möss! Till slut hamnade mössen på gödselstacken och jag på min snuttefilt. En trevlig andedräkt har jag numera.
Snuttefilten är neddregglad och stinker. Den finns nu på förstukvisten. Matte vägrar låta den ligga på vårt rum. Jag fick inte pussas med matte igår- inte ens en godnattpuss (jag brukar alltid checka om matte är kvar i sängen när hon släckt lampan och så får hon en puss på näsan om hon varit snäll)! Idag blev det lite pussande, men matte gnällde om att jag stinker lik. Hon hotar med tandborsten..



Apporterar en sopkvast :) det blev en paus i soffan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar