onsdag 29 december 2010

Gärdet

Idag åkte matte o jag för o träffa farmor och brorsan på Gärdet inne i Stockholm.
Min matte tar nog hem priset i att vara virrig- tur att jag håller ordning på henne! Jag fattar inte hur hon lyckades med konsten att hoppa på fel pendeltåg.

När vi äntligen kommit fram letade farmor och matte efter en rasthage till oss (mej o brorsan). Matte ville inte släppa mej utan ett staket. Jag får ju inte jaga cyklister.. Matte dum.
En gubbe dök upp med en liiiten pudel. Pudeln tyckte inte om mej o brorsan. Vi var läskiga. Gubben visade farmor och matte en rasthage. Det var andra hundar där och dom var ganska roliga tycker jag. Jag brottades med en boxerhanne. En liten mupp tiggde köttbullar av matte men han fick inga. Och det dök upp en tjej som luktade JÄTTEgott.

Sedan fick jag en Doggymeat på ett hundcafé! Men jag ville inte ha gurkorna. Matte tyckte jag skulle äta dom iallafall men jag spottade ut. Matte säger ju att grönsaker är överskattat.. Hycklare. Jag ville ha mattes chokladkaka med grädde men det fick jag inte.
En "vavva" på caféet var lika stor som min näsa, om inte mindre.

Sen sov jag på tåget hem, utbrädd över halva tåget. Nu ska jag sova (så jag kan hålla matte vaken hela natten sen) halvt under matbordet. Möblera om stolarna lite. Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar