onsdag 23 februari 2011

Uppdatering

Matte gnäller en del om att jag inte hjälper till hemma. Därför tänkte jag hjälpa henne att bädda sängen. Vi delar ju faktiskt på den...
Så jag gick en promenad med matte (jo det är jag som går promenader med matte, inte tvärtom.). Snön hade smält bort en del på vägen. När vi kommer hem gick matte och bäddade sin säng med nya lakan. När hon var klar ville jag dra mitt strå till stacken. Resultatet blev att jag fick tillbringa HELA natten på golvet.


Att bli kliad i öronen är nog det bästa jag vet. Och jag har även lyckats riktigt bra med uppfostran av matte när det gäller mina öron. Vill jag ha dom kliade behöver jag bara lägga huvudet lite på sned med sidan av huvudet mot matte, och genast kastar hon ifrån sig det hon har i händerna bara för att klia mig.
Om matte inte lyder detta så påminner jag henne om att jag väger mer än henne och bidrar även med lite andningsproblem och blåmärken.


Att rädda båten är bland det roligaste jag vet när det gäller jobb. Matte har börjat gömma den (och apporten) i ett rum och jag får inte se var. Sen ska jag hämta den.
Vi gjorde det igår, och jag hittade båten bakom fåtöljen (som är ganska rolig att snurra). Båten fastnade när jag skulle få den runt ett hörn av en bokhylla. Jag slet och slet och den satt fortfarande fast. Matte vägrade hjälpa till. Till slut drog jag åt andra hållet- och fick loss båten! Jag var duktig, tyckte matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar