tisdag 20 oktober 2009

En dag på jobbet!

Idag var det jobbar-dags! Dagen började kl. 8. Matte skulle mocka hos några hästar. Dom är lite större än mig. Och ser konstiga ut. Där kan man säga att de stora nosarna finns! En nosade på mig. Det var läskigt. Sedan var det dags för en promenad med matte. Jag fick hoppa på stenar och stubbar. Jag var duktig. Jag kunde nästan hålla koncentrationen. Men man måste ju stanna upp och nosa på stenen innan man hoppar upp... Nosa nogrant.

När vi kom tillbaka sopade matte. En hög var det godis i. Den krafsade jag ut igen, och la undan allt godis (=sömmar, matte anmärkning.). Då suckade matte högt. "Varför gör du inte sådär när vi tränar???" Men lilla matte, det är ju roligare att göra det om du jobbar lite först. Släng ut skräp i vattnet och sopa så ska du se att jag hämtar grejerna.

Mellan kl. 11-13 skulle matte äta. Katten var inte inne, så jag sov. Och värmde mattes fötter. Man ska vara snäll mot de små här i livet!

När jag vaknade lade jag nosen på bordet. Jag är duktig på att tigga i alla situationer. Men matte har lärt sig att motstå. Dumma henne!

Jag fick inte gå ut i "hallen" i boden vi var i. I "hallen" finns kattlådan. Matte drog igen dörren. Jag öppnade med nosen. Det är lätt!

Kl. 14 skulle matte lägga in mat hos hästarna. Hästarna var ute. Jag smög efter matte och åt upp maten hon lagt i (det är väl inte mitt fel att hästarnas matskålar så lågt!). Matte kom på mig. Jag är duktig på att spela oskyldig. Men matte påstod att jag var skyldig. Taskigt.


Skulle älgen vara "skogens konung"? Bah! Då har dom inte träffat Bolli-mannen, skogens skräck!

Ingen kan motstå en Bolli-bull!



Här passerar ingen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar