fredag 23 oktober 2009

Populariteten ökar...






























Igår var jag med matte i en annan stad än Märsta (Upplands Väsby denna gång). Jag skulle vakta en kyrka denna gång. Jag och matte gick runt i staden. En gubbe drog ned fönstret på bilen och frågade vad jag var för en. "En Bolli-bull!" sa jag. Leonberger sa matte. Vilken tråkmåns!

Några fjortistjejer (enligt matte) ville veta vad jag heter, men matte hade bråttom hem till kyrkan (hungrig?) och stannade inte utan ropade i farten att jag heter Bolli. "Molly?" ropade dom. Matte tycker inte om när jag blir kallad för Molly. Jag får nog sköta snacket nästa gång.

Jag hjälpte matte att "cacha" också. Matte går vilse annars. Hon släpade mig till en båt. Efter det ville jag leka med en hamster (liten, lurvig hund, mattes anmärkning). Och med en vit typ som var ute och hjälpte sin husse att cykla (kan inte tvåbeningar cykla själva?? Tänk att dom alltid måste ha hjälp med allt...)

Och matte måste sluta äta godis- hon blir förvirrad! Hon sa att det var sömmar jag glufsade i mig i stallet häromdagen, men det heter horn. Eller börjar matte bli lite gammal? Hmmm......

Idag cachade jag med matte, stormatte och farbror Ådi. Jag hjälpte matte. Det luktade massor av hund. Jag bestämde tempot. Matte går så segt annars. Men jag fick fotomodella lite. Jag är duktig på att vara fotomodell.
Jag förstår inte varför matte och stormatte blir så glada över att hitta en platsburk.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar