onsdag 30 december 2009

En till snygg brud!

Idag hälsade jag och övriga familjen på hos mattes gamla barnvakt. Mattes gamla barnvakt har en hund. Hon heter Ronja och är pyrenéer. Hon är äldre än mig. Och större. Det var orättvist. Men lite snygg var hon...
Vi fick sitta i Ronjas alldeles egna hundgård. Undertiden satt alla andra inomhus. Ronja ville bara leka lite i början. Hon tyckte vi skulle skälla ikapp istället. Men jag insåg att jag måste till min matte så jag kan försvara henne för läskiga gamla gubbar som cyklar, så jag rymde och sprang runt huset och skällde (kära lilla Bollibull, ingen är så dum att den cyklar uppför en isig stentrappa, genom en låst dörr och förbi 3 hundar, mattes anmärkning). Matte hann inte ens komma ut innan jag sprungit in till henne. Sen fick jag vara inne. Ronja fick också komma in. Men Ronja ville vara ifred. Jag fick inte nosa henne i rumpan. Taskigt.


Jag dödade en boll också. Lite måste man protestera när en brud inte vill leka... Och reta mig inte för mina hamsterkinder. DOM ÄR FINA!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte du var lite snygg också, men något ung... Jag har liksom passerat åldern när det är kul att tugga sönder en boll! (Men det var kul att reta dig med att ta pinnen du hade! Lite kan man väl än!)
    Nu sover jag gott och drömmer om nästa gång vi får leka!
    /Ronja

    SvaraRadera