fredag 29 januari 2010

Dessa ljuvliga nätter...


Jag har dödat Ruffe. Eller misshandlat honom iallafall. Jag slet av hans näsa. Månen har jag slitit i stycken! Matte envisas med att läsa på kvällarna, men jag tycker jag borde få den uppmärksamheten istället.

Ruffe satt förut i en väska som hänger på en bokhylla. Jag försökte klättra upp och ta honom, men matte var tvungen att rycka in så "du inte välter hela skiten". Matte, jag är inte så korkad att jag välter hela bokhyllan över mig. Jag kan göra det när du står där istället. Sedan tyckte hon att hon behövde rädda Ruffe när jag slet av honom näsan och när jag slet Månen i stycken fick hon plocka bomull över hela golvet. Det var roligt!


Igår kväll drägglade jag ner HELA matte precis innan hon skulle lägga sig i sängen. DET var jätteroligt! Det rann! Kl. 22.00 gav matte mig en strumpa som jag kunde slita i stycken, men jag tröttnade ganska snabbt. Det är inte samma sak att döda en strumpa, som att döda Ruffe eller Månen. Kl. 22.10 (när det var som mest spännande i mattes bok) ville jag ha dragkamp. Det var roligt! Jag vann!

Kl. 04.05 blev jag "kissnödig". Matte vägrade gå upp. Efter att ha pussat matte alldeles hysteriskt (samt krafsat på dörrn och fört oväsen), så fick jag upp matte 05.10. Och var jag kissnödig? NEJ! Det är ett gammalt knep det där som matte fortfarande går på! Jag ville bara strosa runt i snön (som når upp till min mage). Man måste ju kolla saker och ting då och då på tomten. Vem vet, det kanske hade varit någon och snott en vattenhink under natten.

Jag ville inte gå in. Jag blev insläppt efter en timme när storhusse och stormatte skulle till sina jobb. Då välte jag kattlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar