torsdag 7 januari 2010

LYCKA!

Varför måste mattar (fick inte lov att skriva mattor för matte) vara så fruktansvärt envisa? Dom lär sig aldrig sin plats!
Matte och jag har bråkat i flera månader om en mycket viktig sak: vem ska ligga vart i sängen. Jag tycker att jag förtjänar att få ligga tvärs över sängen vid huvudkuddarna. Fotändan anser jag vara mattes plats, alternativt att hon får rulla ihop sig på en av huvudkuddarna och känna på hur det känns (jag har provat, Bolli... mattes anmärkning). Och tro det eller ej- matte lyfter bort min framdel när jag lagt mig tvärsöver! Oförskämt.
Matte tycker jag ska ligga längst in i sängen. Jag har en kudde. Matte ligger längst ut för att komma upp på morgonen. Matte har en kudde. Jag vill ha två kuddar, men det får jag inte. Då snarkar jag som hämd. Sedan ålar jag på mage över matte när jag ska ner. Mycket bra väg.

Men nu till bra nyheter! JAG SKA FÅ EN LILLEBROR!!! Ni förstår väl lyckan?? Jag är inte längre yngst! Jag ska få uppfostra en annan!
Hoppas det är en leonberger, st. Bernhard eller liknande, så jag får brottas PÅ RIKTIGT!

1 kommentar:

  1. Lyllos dig Bolli som får ligga i sängen alls! Igår fick jag ligga en stund i sängen för första gången någonsin, men så funderade jag också på att ta livet av mig... lillmatte kallar mig Emo. Vet du va det betyder Bolli? Jag vet inte säkert. / Brottarbuffar från din Heidi

    SvaraRadera