torsdag 14 januari 2010

Helan går, tjodeahoppfadderrallanlej....

Precis hemkommen från tant veterinären. Jag fick ett mycket trevligt välkomnande. Jag tror en mygga stack mig, "välkomstdrink" sa tant veterinären. Det lite snurrigt. Och lite suddigt. Och brorsan Arbus kom. Och farmor (tror jag, det var lite svårt att urskilja personerna, det car lite dimmigt..) klämde och kände på mig och sa att jag var såååå fiiin! Jag ska nog ta "välkomstdrinkar" lite oftare.
Tant veterinären, en gubbe och gammelmatte hjälptes åt att lyfta upp mig på ett bord och jag fick ligga som jag brukar göra när jag sover, (vänta lite, är jag SÅ stor att det behövs 3 pers. för att lyfta mig? Jag får ju plats i mattes knä, då kan jag ju inte vara stor! - Bolli, jag kan inte andas och syns inte när du sitter i mitt knä..., mattes anmärkning.) och matte lämnade rummet och tant veterinären grejsade och det vändes på mig och jag gav gammelmatte ett skönhetsmärke och.... Nu blev det en väldigt lång mening.
Sedan fick jag något konstigt vatten i ögonen och vänta lääääänge och sedan kom en gubbe och lyste i ögonen. Jag var jätteduktig. Gubben sa att det såg bra ut. Hur kan det ha gjort det, när allt snurrade och var dimmigt? Aja, gubben såg rolig ut iallafall. Nu ska jag sova i några dagar. Godnatt.

1 kommentar:

  1. Härlige Bolli du va så duktig(föruton det där med att du skulle märka mig hihi)jag är lite avis på dig som fick en sån där härlig "drink" skulle också behöva en så att jag kunde sova några dagar! Puss & kram till min duktige kille & hans duktiga matte förstås :)/ Gammelmatte

    SvaraRadera