torsdag 24 september 2009

akut uppdatering!

Matte har gjort något fruktansvärt. Hon har brytit mot en vana! Den senaste veckan har jag fått geggemojja i min mat. Så här har det gått till: matte har ställt sig mitt i huset och ropat: "MAAAAAAAT" och alla vi 4 har kommit rusande och satt oss i matrummet på en fin rad (förutom Eragon som måste säga till alla katter och övriga i huset att det är matdags). Matte tar ut våra matburkar i skafferiet och häller upp i våra skålar (jag har vid det här laget lagt mig ned då det är jobbigt att sitta och vänta). Matte säger till Eragon att sitta ned då han fortfarande far omkring. Matte tar upp min skål på diskbänken. Matte tar ut geggamojjan ur kylen. Matte lägger ned geggemojja i min mat.
Sedan går ordningen: Samanta- Ådi- Eragon- jag.

Men idag hade Ådi redan hunnit åka till kontoret för att jobba. Men så är det nästan varje morgon, så den "ovanan" har jag vant mig vid. Men att matte inte tog upp min skål och blandade i geggamojja... När matte sa: "Bolli, varsågod!" och gjored en gest mot skålen, så tittade jag oförstående på henne. Jag reste på mig och sträckte på mig, och satte mig först fint på köksgolvet. Tittar oförstående på matte. Lägger mig ned och suckar.

Efter detta kliade matte mig i öronen. det tycker jag om. Men hon sa aockså att jag ska göras fiiiin inför morgondagens utställning. Det tycker jag inte om (att göras fin alltså). Det är så tråkigt att stå och bli borstad, så jag sätter mig ned. Om matte då ska få upp mig så måste hon locka med godis. Det fungerar, jag reser mig, men jag sätter mig ned igen när jag tuggat klart. På så sätt, mina kära (hund-)vänner, får man i sig mycket godis, och husse/mattes tålamod sätts på prov.
Men nu vill jag visa bilder från igår:
Jag får plats i vår fåtölj!Brottningsmatch med farbror Ådi.

Lillhusse kom hem. Det tycker jag om.

Sedan lekte jag lite med matte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar