lördag 26 september 2009

"Jag har världens tuffaste matte!"

(Nedan är en flumbild matte tog. Nej, hon är inte normal.)

Dagens förmiddag tillbringades i en idrottshall i Sollentuna. Utställning. Det var hundar överallt och jag var jääätteduktig! Jag försökte inte leka med en enda hund! Inte ens med dvärgschnauzarna eller dvärgpinscharna jag hade bredvid mig! Jag sov hela tiden.

Tre småbarn i pusshöjd fick klappa mig. Deras pappa trodde att jag hette Molly. Så feminin är jag väl inte...?

I idrottshallar är det halt golv. Det tycker jag är läskigt. Matte tyckte det såg ut som om jag gick i klackskor. Det tyckte domaren också. Men jag fick lite positiva omdömen också, t.ex. bra huvud, bra öron och bra kropp till benstomme.

När jag och matte skulle gå ifrån hallen, dök det upp en gubbe. Han var dum. Jag hade fullt upp med nosande och hans hund fick nosa på mig- utan att jag brydde mig! När han såg att jag hade "nossnara" (matte tycker inte om att få en flygtur om jag vill leka med en hund för matte är mindre än mig, och hon inte hinner reagera på att jag tänker leka, men hon tar bara på mig nosgrimma ibland, inte ofta alls, bara i situationer då hon vet att hon kommer bli trött) så säger han högt och tydligt att jag är elak och bitsk! Detta sa han dessutom en gång till, när vi mötte honom en gång till! Då blev matte arg, för jag har aldrig gett mig på en annan hund. Hon tyckte det var förolämpande. Gubben fick då en mördarblick så han knep käft och tittade bort! Jag har världens tuffaste matte! :)

Sen blev det en promenad till Häggvik tågstation. Det är OK att åka tåg, men jag tycker inte om att gå på eller av. Det är ett stort avgrundsdjup man måste ta sig över.....

I Rosersberg mötte vi stormatte. Det var dags för geocahing med hela familjen plus matte morbror och moster och min polare Nero. Han är en tervueren.

Matte försvann in i en bunker. Hon ropade att hon skulle dö. Hon trodde nog att jag skulle komma farandes och rädda henne, men tji fick hon! Lite får hon klara själv den fega latmasken. Det var något om en stege och någon dörr och något om någon lucka och om någon spindel.

Jag avslutar med en bild över hur snygg jag är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar