måndag 28 september 2009

Konsten att jävlas med matte/husse

1) Se till att matte/husse har ett jobb där de måste ropa/skrika mycket utomhus då det är halv storm. Det underlättar för resten av dagen. Ju tröttare matte/husse, desto bättre!

2) Låt som en gummituta! Du kan alltid skylla på att du tränar stämbanden. Tuta så högt att möbler vibrerar.

3) Kräla under bord och stolar! För det första går det alltid att hitta mumsiga saker under sådana möbler, och för det andra kan du alltid "fastna". Resultat: matte/husse måste lämna soffan, tv/datan, samt godisskålen... Upprepa denna lilla procedur ett antal gånger.

4) Vägra komma in efter kvällsrastningen! När matte/husse ropar springer du och gömmer dig. Matte/husse kommer att hitta dig när de hämtat en lampa, men då gäller det bara att springa så fort som möjligt. Skyll på att matte/husse såg ut att frysa. Detta kommer att fungera utmärkt i vinter då det är en halvmeter snö och -30 grader!

5) Nu kommer den allra viktigaste punkten av alla! Om du misslyckas med denna, så var det iget idé att du la ner energi på alla andra punkter.
När matte/husse säger att det är sovdags, så springer du upp till matte/husses rum och hoppar upp i sängen. Dra ihop täcket till en stor klump. Se till att matte/husses pyamas ligger under klumpen. Lägg dig mitt på klumpen. Lägg nosen på matte/husses kudde. Slappna av i läpparna. Dräggla. Börja snarka.
Men om det nu är så att matte/husse envist tänker ta din sovplats, så får du hoppa ur sängen. Eller rättare sagt: kräla ur sängen. Skit i att matte/husse ligger ivägen! Kräla dig över matte/husse. Ta god tid på dig och stanna till och sucka lite då och då. Det är deras fel att dom ligger där ivägen, inte ditt! Du har inte bråttom någonstans. Men matte/husse kommer ångra att dom försökte ta din sovplats...

Nu har jag precis kommit hem ifrån en promenad med matte. Jag tycker om att gå promenad med matte. Idag hade hon köttbullar med sig ut. Då brukar jag vara extra duktig. Jag gick slickat mot mattes vänstra ben och sökte ögonkontakt. Eller ja, jag headbangade lite, men det gör nog inget, matte lyssnar på sådan musik.
Matte tränade inkallning också. Jag var duktig. Men sedan fick jag upp ett spår. Jag for runt som en galning, tycker matte. Jag drog nästan omkull henne. Men hon får skylla sig själv, för hon lärde mig att spåra och det är så kuuul! Också gick jag slickad mot matte igen. Tills det dök upp en bil. Då sträckte jag på mig lite och såg snygg ut. Man vet aldrig vem som sitter i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar