onsdag 23 september 2009

Presentation!

Tja! Bolli var namnet, eller om man ska vara korrekt: Grindvaktens High-Frequency GLH. Jag är hela 17 månader gammal, med gigantisk nos, två gigantiska öron och tassar som får dammråttorna i hörnen att darra av skräck.
Jag bor tillsammans med farbror Ådi (labrador), fjutten Eragon (shetland sheepdog) och megatramsiga Samanta (bichon frisé). Ja, och så får jag ju inte glömma matte Johanna, stormatte, storhusse, lillmatte och lillhusse. Bor i en liten by utanför Märsta och jag har en hel tomt att vakta. Ni ska veta att jag sätter skräck i grannarna! Tror jag...

Jag har en hel del namn, förutom Bolli. Heffaklumpen är ett vanligt förekommande namn. Gosebubben ett annat. Matte har inte gett mej någon förklaring till dessa namn än, förutom namnet Bolli: "stor, stark man" enligt den Isländska hästnamnboken (men seriöst matte! Jag är HUND!). Dessutom såg jag ut som en boll när hon kidnappade mig från förra husse och matte.
Kunde matte inte ha gett mig ett coolt namn, som Batman eller Spindelmannen? Eller Superman??

Min matte har inbillat sig att jag ska bli någon sorts livräddare, men jag tycker att hon kan lära sig simma istället. Dessutom brukar det viskas om apportering ibland. Det är tråkigt. Men jag är duktig på att spotta ut apportbocken! Så matte kan inte klaga på min spotta-ut-teknik. Men att spåra är däremot kul! På slutet av spåret ligger det en burk med leversnitt. Och ibland köttbullar eller korv! Eller leverpastej!

Min favoritleksak är ett rep med korvgubbar på. Matte säger att jag är duktig på att döda den, för jag vill inte erkänna att jag leker våldsamt. Inte ens erkänna att jag leker med leksaker. Det passar inte min image.

Mina favoritsysselsättningar är: sova framför/bakom dörrar så dom inte kan öppnas, ockupera mattes säng på kvällen (hon får skylla sig själv, hon skriker att det är sovdags!) och brottas med Ådi mitt framför tv:n, när hela familjen sitter samlad för att titta på tv.

Katter är roliga saker. Dom låter konstigt, springer fort och hoppar högt. Matte har två katter, Dagmar och Frosta. Det är roligt att jaga dom. En annan katt är Bella. Hon bor på en ridskola där matte jobbar. Jag och Bella börjar komma lite överens, men hon blir fortfarande förbannad om jag försöker nosa på henne. Vilken surskalle...

Jag är förresten KÄNDIS på den ridskolan! Vet ni vad? Igår, när jag hade åkt hem med storhusse, då FRÅGADE en unge efter mig! Hennes kompis i en tidigare ridgrupp hade berättat om "frökens konstiga häst".

Äh, nu är det dags att sova lunch!
//Bolli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar