onsdag 23 september 2009

Förlåt Heidi!!

Eftersom det kanske var ett gäng snygga tjejer som läste gårdagens inlägg, så vågade jag inte nämna en mycket viktig detalj i mitt liv: jag har en flickvän. Hon heter Heidi och är en liiiten boxer. Men jag var mindre än henne en gång i tiden. Sedan krympte hon.

Heidi brukar bo hos oss ibland, när hennes matte inte behöver el i sitt hus (Heidi står tydligen för elförsörjningen).

Heidi och jag leker dygnet runt. Därför får jag inte sova med henne. Det gör matte. Behöver matte el när hon ska sova??

På bilden ovan är det jag och Heidi i somras när vi har på semester i Skummeslövsstrand. Erkänn att jag är snygg när jag springer! Inte konstigt att alla gillar mig.

Ibland blir det lite kärleksgnabb mellan mig och Heidi. När hon vill ta min vattenskål till exempel. Någonstans går faktiskt gränsen.

Men vi tycker om att pussas. Eller jag tycker om att pussa allt och alla! Speciellt barn. Dom smakar gott. Men matte vill inte alltid pussas med mig. Jag står för farbror Ådis öronränsning.

Igår var jag med matte på ridskolan. Jag fick hjälpa henne att mocka. Men jag fick inte hoppa upp i skottkärran. Det var tråkigt.

Efter det gick vi en låång promenad i Stora Läskiga Staden (Märsta, mattes anmärkning). Jag ser till så inga läskiga typer tar min matte. Jag håller stenkoll på dom som dyker upp bakom oss!
Jag försökte köra bort bort en svartklädd typ som kom springande. Det såg misstänkt ut. Men jag fick inte köra bort honom för matte. Hon påstår att det var en joggare.

Sedan fick jag syn på en barnvagn. Den kom emot oss. I barnvagnar finns det barn. Jag tycker om barn. Men matte sa åt mig att sitta ned. Och TITTA på barnvagnen. Det var taskigt.

I den Stora Läskiga Staden står läskiga människor i ganska stora grupper och låter högt. Det tycker jag inte om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar